SEO (z ang. search engine optimization) ma, między innymi, na celu podniesienie pozycji strony w Google oraz zwiększenie na niej ruchu organicznego. W ostatnich latach pojawiły się jednak nowe, uznawane za znacznie skuteczniejsze działania, które spowodowały spadek zainteresowania firm samym pozycjonowaniem. Czy rzeczywiście ich istnienie pozwala całkowicie zrezygnować z SEO bez uszczerbku dla pozycji witryny w Google? Czy jednak warto nadal korzystać z SEO i przy okazji wspierać się także innymi, dostępnymi działaniami marketingowymi? Aby się tego dowiedzieć, sprawdźmy jakie korzyści daje SEO!
SEO a ruch na firmowej stronie WWW
Google to wciąż najbardziej znana i najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, z której korzysta zdecydowana większość z nas. Wykorzystujemy ją zarówno do wyszukiwania interesujących nas informacji, ale także do poszukiwania usług i produktów w naszej okolicy a w efekcie także tych, które chcemy nabyć. W tym drugim przypadku SEO ukazuje swój pełen potencjał, pozwalając na zaprezentowanie poszukiwanej i dopasowanej oferty klientowi oraz jego szybkie przekierowanie na konkretną podstronę, gdzie dokona zakupu. Im wyżej strona znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym większe szanse na sprzedaż – użytkownicy wyszukiwarki Google skupiają się głównie na topowych wynikach wyszukiwania, a osiągnięcie wysokiej pozycji jest możliwe dzięki działaniom SEO.
Co istotne, kampanie SEO prowadzone przez profesjonalne agencje SEO, są zawsze nastawione na systematyczne, długoterminowe działania. Zazwyczaj trzeba więc czasu, aby zobaczyć ich efekty, ale uzyskane rezultaty są trwalsze i bardziej stabilne niż ma to miejsce np. w przypadku bardzo popularnych w ostatnich latach reklam PPC (Pay Per Click), w tym Google Ads. Ruch na stronie będący efektem płatnych kampanii jest co prawda duży, ale zamiera, kiedy firma przestanie je opłacać lub ludzie „uodpornią się” na tego typu reklamy. Ruch SEO jest natomiast spójny, stabilny i długotrwały, co zdecydowanie przemawia na korzyść działań z zakresu pozycjonowania.
Pozycjonowanie stron internetowych korzystne zarówno dla firmy, jak i klienta
Specjalizujące się w pozycjonowaniu profesjonalne agencje SEO mają na celu nie tylko zapewnienie korzyści samej firmie, poprzez wzrost sprzedaży jej dóbr, lecz także mają na uwadze dobro i interes klientów. Prowadzone przez nie kompleksowe działania SEO skupiają się nie tylko na samym pozycjonowaniu. Jest to także tworzenie wartościowych z punktu widzenia użytkownika treści czyli contentu oraz poprawa czasu ładowania się witryny i eliminacja błędów w kodzie strony a czasami nawet błędów w nawigacji oraz kwestiach UX i UI.
Agencje SEO przyczyniają się więc do tego, że finalnie strona firmy staje się bardziej czytelna, przyjazna i dopasowana do potrzeb użytkowników, co wprost przekłada się na liczbę odwiedzin, a także pozytywnie wpływa na wizerunek marki. Każdy bowiem chciałby, aby jego strona była łatwa i przyjazna dla użytkownika a sami potencjalni klienci łatwo odnajdywali na niej produkty i usługi. Bez odpowiedniego doświadczenia i znajomości trendów w projektowaniu ciężko jest jednak samemu osiągnąć wyniki podobne do firm, które powierzyły SEO, content i wygląd strony profesjonalnej agencji, która często kompleksowo zajmie się tematem.
SEO pozwala na zwiększenie widoczności strony i jej podstron w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, co ma szczególne znaczenie w przypadku osób, które raczej niechętnie korzystają z tych płatnych. Dzięki temu na stronę trafiają bardziej świadomi użytkownicy, którzy poszukują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i usług, a bardzo często z pewną dozą nieufności podchodzą to tych reklamowanych w płatnej formie. Z tego wynika także kolejna zaleta SEO – działania z zakresu pozycjonowania nie wymagają dodatkowych opłat, poza samą współpracę z agencją SEO. Pozwalają więc na osiągnięcie w pełni zadowalających efektów bez ponoszenia wysokich nakładów finansowych i są w 100% mierzalne, czego często nie można powiedzieć o różnych formach reklamy i działaniach marketingowych.