Jeśli zastanawialiście się dlaczego w wyszukiwarce pojawił się wynik konkurencji a nie Twój – teraz będziemy mieli przynajmniej podpowiedź.
Firma ogłosiła, że Google może teraz wymienić kilka czynników lub powodów, dla których umieścił określony wynik wyszukiwania w swoich listach wyników wyszukiwania. Ta funkcja jest rozszerzeniem pola z informacjami o tym, które zostało uruchomione w lutym 2021 roku.
Wyszukiwarka Google może wyświetlić pasujące wyniki na stronie internetowej i w zapytaniu, w tym wyniki, które były powiązane, ale nie pasowały bezpośrednio. Google podaje również, czy linki z innych witryn wpłynęły na ranking, czy wyniki zawierały powiązane obrazy, oraz czy istniały geograficzne przyczyny rankingu wyników i nie tylko. W rzeczywistości Google powiedział, że istnieje kilka czynników, które ta sekcja może ujawnić, jeśli chodzi o to, dlaczego Google umieszcza określoną stronę w wynikach wyszukiwania.
Google podaje również wskazówki dotyczące wyszukiwania w tym obszarze, które pomogą Ci doprecyzować zapytanie, jeśli okaże się, że wynik nie odpowiada oczekiwanym wynikom.
Oto jak może w przyszłości wyglądać taka funkcja:
Jakie czynniki pokazuje Google w wyszukiwarce?
- Czy wyszukiwane hasło pokazało się w wyniku wyszukiwania. Google pokaże jakie frazy kluczowe zostały wzięte pod uwagę przez wyszukiwarkę. Dopasowania to nie tylko widoczna treść, ale mogą to być również słowa w kodzie HTML, takie jak tag tytułu lub inne metadane.
- Zapytania powiązane z Twoim wyszukiwaniem.
- Wyszukiwane hasła, które pojawiają się w wyniku. W takim przypadku Google pokaże Ci, jakie terminy zostały dopasowane z zapytania wyszukiwarki do treści i/lub kodu HTML na stronie internetowej sklasyfikowanej przez Google. Dopasowania to nie tylko widoczna treść. Mogą to być również słowa w kodzie HTML, takie jak tag tytułu lub inne metadane.
- Obrazy związane z Twoim wyszukiwaniem. Google sprawdzi również obrazy na stronie, aby określić, czy te obrazy, być może nazwa pliku obrazu, znajdują się na tej stronie i są powiązane z zapytaniem.
- Język zapytania. Tego nie potrzebujemy raczej tłumaczyć.
- Region zapytania. Będzie to szczególnie istotne dla zapytań lokalnych w danym rejonie państwa.